Projekto pavadinimas Šiuolaikiniai įrenginiai algoritminio mąstymo ugdymui pagrindinėje mokykloje
Projekto kodas Nr. 09.3.3-LMT-K-712-02-0066
Podoktorantūros stažuotės vadovė prof. Valentina Dagienė
Podoktorantūros stažuotoja dr. Anita Juškevičienė
Projekto įgyvendinimo laikotarpis 2017-12-04 – 2019-12-03
Santrauka. Programuotojų paklausa visame pasaulyje vis auga. Tačiau programuotojo kelią pasirenka mažai besimokančiųjų. Todėl reikia skatinti susidomėjimą IT bei šios srities žinių svarbos supratimą bendrojo ugdymo mokyklose. Tačiau svarbu yra didinti ne tik IT besirenkančiųjų skaičių, o ir sėkmingai baigiančiųjų skaičių. Programavimas yra sudėtingas intelektinis procesas, kuris turi būti besimokančiajam pateikiamas paprastai ir patraukliai, tokiu būdu sudominant besimokančiuosius. Siekiant išspręsti tokio pobūdžio problemas siūloma naudoti vieną iš konstrukcionizmo mokymo teorijos metodų - problemomis grįstą mokymąsi bei informatinio mąstymo (IM) teoriją. IM turi būti privalomas visose mokyklose, nes jis padeda susipažinti su programavimu ir paskatinti susidomėjimą informatikos mokslu bei sumaniai naudotis šiuolaikinėmis technologijomis. Taigi mokymosi procesas pagerėja tobulinant sąlygas, kuriose besimokantieji galėtų konstruoti. Pasaulio objektų konstravimui puikiai tinka šiuolaikiniai ir išmanieji įrenginiai, o problemos formulavimui tinka šiuolaikiška išmaniųjų įrenginių panaudojimo gyvenime tematika (pvz., išmanieji namai, daiktų internetas). Taigi, siekiant programavimą padaryti patrauklų, mokymosi turinį reikia sudaryti atsižvelgus į paminėtų teorijų principus.
Todėl projekto tikslas – mokomosios medžiagos ciklo informatiniam mąstymui ugdyti sudarymas ir jo integravimo į pagrindinės mokyklos mokymosi turinį veiksmingumo tyrimas. Bus sprendžiamas mokomosios medžiagos IM ugdyti integravimas į mokymosi turinį efektyviam programavimo mokymuisi uždavinys. Jis bus įgyvendintas ilgalaikėmis veiklomis: bus sudarytas mokomosios medžiagos ciklas IM ugdyti, bei atliktas eksperimentinis mokomosios medžiagos ciklo IM ugdyti integravimo į pagrindinės mokyklos mokymosi turinį veiksmingumo tyrimas. Gauti rezultatai planuojami publikuoti moksliniuose straipsniuose, seminaruose bei metodinėje medžiagoje pristatant rezultatus nacionalinei ir tarptautinei auditorijai.
Finansavimo šaltinis - Projektas finansuojamas iš Europos socialinio fondo lėšų pagal priemonės Nr. 09.3.3-LMT-K-712 „Mokslininkų, kitų tyrėjų, studentų mokslinės kompetencijos ugdymas per praktinę mokslinę veiklą“ veiklą “Stažuočių po doktorantūros studijų skatinimas”.