2025 m. kovo 17 d., 13 val.
Vilnius, Akademijos g. 4, 203 kab.
Nuotoliniu būdu „MS Teams“ aplinkoje (https://bit.ly/DMSTI_2025-03-17)
doc. dr. Dovilė Stumbrienė
(DMSTI, Edukacinių sistemų grupė)
„Duomenų apgaubties analizė: švietimo politikos tikslų nustatymas šalies lygmeniu“
Anotacija: Jau beveik ketvirtį amžiaus, skaičiuojant nuo Lisabonos strategijos įgyvendinimo pradžios, Europos Sąjunga siekia formuoti bendrąją švietimo politiką. Naujausias švietimo politikos kryptį nusakantis dokumentas – Europos švietimo erdvės strateginė programa, kurią įgyvendinti numatyta iki 2030 metų (ET2030). Vykdant ET2030 užsibrėžtų švietimo politikos tikslų įgyvendinimo stebėseną, nustatyti bendri visoms šalims siektini tikslai. Tačiau šalys narės pasižymi nevienodu socialinio ir ekonominio išsivystymo lygiu, joms būdingas skirtingas istorinis-kultūrinis kontekstas. Viena vertus, bendri tikslai visoms ES šalims gali motyvuoti šalis perimti gerąją praktiką iš aukštesnius rezultatus pasiekusių šalių, bet, kita vertus, tai gali sukurti socialinį spaudimą konkuruoti. Šiame seminare bus pristatytas pasiūlytas modelis, remiantis duomenų apgaubties analize (data envelopment analysis), skirtas nustatyti konkrečiai šaliai jos esamą situaciją atitinkančius švietimo tikslus ir pasiūlyti nacionalinių švietimo rezultatų tobulinimo kryptis, siekiant įgyvendinti strateginius ES tikslus. Šis modelis yra skirtas situacijai, kai reikia ne tik pasiūlyti sistemos tobulinimo kryptis, lyginant su geriausia esama praktika, bet ir būtina atsižvelgti į iškeltus išorinius strateginius tikslus.